27 de març 2008

einhundertvierzig


Avui escoltant "El món a Rac1", a part de sentir com tornaven a citar Plouen catximbes, han parlat del vídeo del youtube que expliquen en el seu blog dient el següent:


Llegint el Wired d’aquest mes he descobert la història increïble de l’Amanda Baggs, una noia autista que explica el seu llenguatge en un video al YouTube anomenat “In My Language”.

Els autistes troben noves maneres d’expressar-se a la xarxa

En la primera part veiem l’Amanda en una habitació en un comportament típicament d’una persona autista que repeteix una sèrie de momviments de manera insistent. Interacciona amb elements del seu entorn i emet sons que tenen poc sentit per a la gran majoria de nosaltres. Toca l’àigua, olora un llibre, passa la mà per damunt de la tapa del seu portàtil, acarícia l’aire repetidament en una sèrie de moviments rítmics.

En la segona part tornem a veure les mateixes imatges amb subtítols fets per ella mateixa (pot teclejar 120 paraules per minut) i una veu d’un sintetitzador (ella no parla) que ens explica que vol dir cada cosa per ella.

Diu coses tan interessants com: “la gent pressuposa que cada acció meva ha de significar alguna cosa, però el meu llenguatge no va de paraules ni de símbols visuals que hagin de ser interpretats. El meu llenguatge serveix per tenir una conversació constant amb tots els aspectes del meu entorn”.

Si li deixeu comentaris al video us els respon al YouTube.


No s'ho perdin, és francament interessant.

El món dels autistes sempre m'ha fascinat.


Aquí hi trobareu més videos seus, com el meme del Happy dance, i més enllà, la seva pàgina web... blog?